FAQ

Hieronder vind je een lijst met de meest gestelde vragen en hun antwoorden. Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op via ons contactformulier! Voor vragen over ruilingen en retouren verwijzen we je graag door naar onze klantenservice pagina.

1. Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja, zodra je een bestelling hebt geplaatst, krijg je een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je opgegeven hebt bij je bestelling, met alle informatie die je nodig hebt. Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, check dan even je spamfolder. Nog steeds niets? Neem contact met ons op via ons contactformulier.

2. Wat zijn de openingstijden?

De webshop is 24 uur per dag, 7 dagen in de week geopend voor bestellingen. Ons streven is de bestelling binnen 24 uur te verzenden.

3. Is er ook een echte winkel?

Momenteel hebben wij geen fysieke locatie. Volg ons op social media of schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van een eventuele opening van een winkel.

4. Ik woon niet in Nederland, kan ik nog steeds bestellen?

Ja, wij leveren aan veel landen in Europa. Woon je in Europa maar staat jouw land er niet bij? Neem dan contact met ons op, dan kijken we of we ook naar jou kunnen verzenden.

5. Is er een minimum bedrag?

Nee, er is geen minimum bedrag nodig om te kunnen bestellen bij Bitropolis.

6. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je je bestelling wilt annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via ons contactformulier of bel ons. Als je bestelling eenmaal klaar is voor verzending, kun je niet meer annuleren.

7. Ik heb al een bestelling geplaatst maar wil nog meer toevoegen, kan dit?

Ja, dat is zeker mogelijk. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via ons contactformulier voor meer informatie!

8. Wat is de levertijd?

Ons streven is de bestelling binnen 24 uur te verzenden. Jouw bestelling zal uiterlijk binnen 3 werkdagen geleverd worden.

9. Kan ik mijn bestelling naar een ander adres laten verzenden?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt het adres op het bestelformulier aangeven.

10. Hoe kan ik betalen?

In onze webshop kun je met iDeal of PayPal betalen. Je dient vooruit te betalen, er is geen mogelijkheid om onder rembours te laten verzenden. Onze klanten uit België kunnen betalen met Bancontact.

11. Hebben jullie ook kortingen voor bloggers en vloggers?

Jazeker! Ben je een blogger of vlogger, dan kun je 15% korting krijgen op je order (excl. verzendkosten). Wat wij hiervoor vragen is een review van het product met vermelding van onze naam. Neem contact met ons op voor meer informatie.

12. Er missen artikelen van mijn bestelling. Wat nu?

Neem a.u.b. binnen 24 uur na ontvangst van je pakket, contact met ons op via ons contactformulier. Dan kijken we waar het is misgegaan en zullen we een passende oplossing bieden.

13. Hoe versturen jullie mijn bestelling?

Alle bestellingen binnen Nederland worden verzonden via PostNL. Bestellingen naar het buitenland worden verzonden via DHL of PostNL. Je bestelling wordt met uiterste zorg verstuurd. Wij gebruiken hiervoor onder andere bubbeltjesplastic. Zeer waardevolle producten zoals Funko POP! Chases worden verstuurd in een dubbele doos, om de kans op enige beschadiging te verkleinen.

14. Vanaf welk bedrag is de verzending gratis?

Binnen Nederland verzenden we je bestelling gratis bij een bestelling boven 50 euro. 

15. Heeft Bitropolis ook een nieuwsbrief?

Jazeker, op de homepage van onze website kun je jouw mailadres achterlaten om je in te schrijven voor de nieuwsbrief. We versturen deze maximaal 1x per maand.

16. Waarom kan ik niet onder rembours laten verzenden?

Helaas gebeurt het te vaak dat een pakket niet wordt geaccepteerd aan de deur door een klant. Dit zorgt voor te hoge kosten voor Bitropolis.

17. Waarom kan ik niet achteraf betalen?

Helaas betaalt niet iedereen als ze eenmaal hun bestelling hebben ontvangen. De enige manier voor Bitropolis om de kosten zo laag te houden, is om zoveel mogelijk kosten te reduceren. Daarom leveren we alleen als de klant vooraf betaald.

18. Hoe weet ik of mijn betaling goed is doorgekomen?

Je kunt je account checken door in te loggen op de site. Onder het kopje ‘Bestellingen’ kun je jouw orders terugvinden.

19. Ik ben het ordernummer vergeten te vermelden bij mijn betaling. Is dit een probleem?

Nee, maar het kan het bestelproces vertragen. Als je na 1 week nog steeds niets van ons gehoord hebt, stuur ons dan even een e-mail.

20. Ik heb een mail ontvangen dat het product dat ik heb besteld niet voorradig is. Hoe kan dit?

Omdat wij zo nu en dan met een pop-up shop op events staan kan het voorkomen dat een artikel daardoor uitverkocht is. Dit gebeurt gelukkig zelden, maar dat maakt het niet minder vervelend. We zullen in dit geval na overleg met jou gaan kijken of het product op korte termijn bijbesteld kan worden, zo niet ontvang je het geld van dit product retour.

21. Ik wil een pre-order plaatsen, hoe gaat dit in zijn werk?

Via onze website kun je vele items pre-orderen. Dit betekent het item momenteel niet voorradig is en wordt geleverd wanneer het bij ons binnen is gekomen. Op de productpagina kun je terugvinden wanneer het artikel (onder voorbehoud) verwacht wordt. In enkele gevallen komt het voor dat de leverancier wegens te lage inkoop een pre-order niet volledig kan uitleveren, in dit geval wordt jouw bestelling geannuleerd en krijg je het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op jouw rekening.

22. Het pre-order product dat ik heb besteld heb is vertraagd, wat nu?

Wanneer je een pre-order product bestelt staat op de product pagina wat de verwachte levertijd is. Helaas komt het voor dat de verwachte levertijd door de fabrikant niet gehaald wordt. Indien we van de fabrikant een wijziging in levertijd ontvangen wordt je hiervan via e-mail op de hoogte gebracht. Bitropolis kan niet aansprakelijk gesteld worden voor wijzigingen in de levertijd.

23. Ik wil mijn pre-order annuleren, hoe gaat dit in zijn werk?

Wanneer je een pre-order wilt annuleren neem je contact met ons op. Bij Pre-orders van een waarde van 100 euro of meer brengen bij 15% van de aankoopprijs in rekening, en betalen wij dus niet het volledige bedrag terug. Dit omdat wij vooraf kosten hebben gemaakt om het item voor jou in te kopen.

24. Ik heb op meerdere items een pre-order geplaatst. Wanneer worden deze verzonden?

Wanneer je meerdere producten besteld met verschillende verwachtte levertijden bieden we je de volgende keuze:

  • We verzamelen alle producten die je besteld hebt en versturen alles in 1 keer naar je toe. Je betaalt dan maar 1 keer verzendkosten.
  • We kunnen de producten ook elke keer los verzenden zodra deze binnen zijn. Je betaalt bij deze optie wel meerdere keren verzendkosten. Wanneer je hiervoor kiest verzoeken we je even contact met ons op te nemen.

25. Beschikbaar via nabestelling. Wat betekent dit?

Het kan voorkomen dat een item is uitverkocht maar nog nabesteld kan worden. Dit wordt aangeduid met de tekst ‘Beschikbaar via nabestelling’ op de productpagina. Wanneer je dit item via onze webshop bestelt plaatsen wij een order bij onze leverancier. Op dat moment kunnen wij de leverdatum grofweg inschatten en brengen we je hiervan via e-mail op de hoogte. Doorgaans worden deze producten binnen 2 tot 4 weken bij onze klanten geleverd.

26. Ik heb meerdere items besteld waarvan er één of meerdere via nabestelling beschikbaar zijn. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

In dit geval bieden we je de volgende keuze:

  • We verzamelen alle producten die je besteld hebt en versturen alles in 1 keer naar je toe. Je betaalt dan maar 1 keer verzendkosten.
  • We kunnen de producten ook verzenden zodra deze bij ons op  voorraad zijn. Handig wanneer het bijvoorbeeld om een cadeautje gaat! Je betaalt bij deze optie wel meerdere keren voorde verzendkosten. Wanneer je hiervoor kiest verzoeken we je even contact met ons op te nemen.