Klantenservice

Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt over het ruilen en retourneren van je aankopen. Óók lees je hier hoe je met ons in contact kunt komen wanneer je ontevreden bent over onze winkel of service, of feedback hebt! We hopen natuurlijk dat je juist tevreden bent met ons, en zullen er alles aan doen om daarvoor te zorgen.

Ben je blij met Bitropolis en wil je dit laten weten? Wat fijn dat je tevreden bent met ons, dit horen wij natuurlijk graag! Je kunt ons altijd een bericht sturen of een review achterlaten op onze Facebook-pagina. Het lezen van reviews helpt onze nieuwe klanten enorm bij het kiezen van de juiste shop voor hun wensen. Alvast heel erg bedankt!

Voor antwoorden op veelgestelde vragen neem je een kijkje in onze FAQ.

Ruil en retourbeleid

Als je een artikel dat via onze webshop hebt aangeschaft en je wilt deze omruilen of retourneren, dien je altijd eerst contact op te nemen met Bitropolis. Alle online gekochte items kunnen omgeruild of geretourneerd worden binnen 14 dagen Items die in onze online store zijn gekocht kunnen niet geruild of geretourneerd worden in onze winkel, deze zullen terug opgestuurd moeten worden.

De items en de verpakking dienen intact te zijn. Wanneer je een item wilt omruilen of retourneren ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten. Zodra we jouw items hebben ontvangen zullen we de omruiling of retournering verwerken. Let op: wij zullen de verzendkosten van de eerste verzending niet vergoeden. Wanneer je items retourneert dien je ervoor te zorgen een korte notitie toe te voegen met hierop je naam, je bestellingsnummer en de reden voor retour/omruiling.
Let op: Ondergoed en sieraden kunnen buiten de originele verpakking niet geruild worden, dit in verband met hygiëne. 

Wij dragen geen verantwoordelijkheid voor items die tijdens de retourverzending verloren zijn gegaan.

Hoe ruil ik een product?

Ben je ontevreden met de door jou gekochte producten? Dat kun je deze ruilen/retourneren. Volg de volgende stappen voor een correcte en efficiënte verwerking van jouw ruil-/retourneerverzoek:

1. Communiceer jouw ruil-/retourneerverzoek

Neem contact op met Bitropolis via ons contactformulier om jouw verzoek snel en correct te regelen. Begin met het aangeven welke producten je wilt ruilen/retourneren en de reden hiervan. Jouw feedback helpt ons om onze producten en diensten te verbeteren!

2. Terugsturen van producten

  • Stuur jouw items naar de bestemming opgegeven door Bitropolis.
  • Stuur jouw items in de originele/verzegelde verpakking (indien van toepassing) en met het label intact samen met het ordernummer
  • Voeg instructies toe over jouw verzoek (bijvoorbeeld voor terugbetaling/ruilen voor een andere maat of een ander artikel etc.)
  • Voor het ruilen, graag duidelijk de alternatieve producten en de gewenste maat specificeren (Let op: de waarde van het alternatieve product moet een gelijk of lager bedrag zijn) (Let op 2: Het alternatieve product kan (tijdelijk) uitverkocht zijn, wanneer deze bijbesteld kan worden kunnen er enkele dagen of zelfs weken overheen gaan voor het artikel geleverd kan worden)
  • Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, voeren wij jouw verzoek uit en sturen wij een e-mailbevestiging. Houd er rekening mee dat wij retourneerkosten niet vergoeden en dat jij zelf verantwoordelijk bent voor items die kwijtraken tijdens de verzending.
  • Als het totale bedrag onder de 50 euro komt nadat een artikel is geretourneerd, dan zullen wij de verzendkosten verrekenen. Dit is 6,95 euro binnen Nederland.

Ik heb het verkeerde product/de verkeerde maat ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Als je bestelling beschadigde of verkeerd verpakte items bevat, neem dan contact met ons op via ons contactformulier en we zullen er vervolgens alles aan doen om het probleem op te lossen. Je zult vervolgens nieuwe items ontvangen of een vergoeding krijgen, afhankelijk van jouw voorkeur. Let op: geef ons altijd je bestelnummer door.

Ik heb een product in jullie fysieke winkel gekocht en wil deze graag ruilen. Hoe kan ik dit doen?

Wanneer je in onze fysieke winkel een aankoop hebt gedaan en je bent hier ontevreden over dan mag je deze binnen 14 dagen bij ons retourneren, mits het item en de verpakking onbeschadigd en compleet zijn. Bewaar je bon goed en neem deze mee. Producten mogen eenmalig omgeruild worden. Je mag ons altijd eerst even bellen of een bericht sturen wanneer je van te voren wilt weten of we het gewenste product op voorraad hebben. Wanneer je de betaling hebt gepind kunnen we het item alleen ruilen door middel van retour-pinnen. Dit betekent dat er opnieuw betaald moet worden voor het mee te nemen product en dat het bedrag van het ingeruilde product de volgende werkdag wordt teruggestort op uw rekening.

Ik ben ontevreden over Bitropolis en/of jullie service. Wat nu?

Het is ons streven om elke klant naar tevredenheid te helpen en hierin doen we onze uiterste best. Ben je ondanks dat toch niet tevreden met onze service of over onze producten dan kun je contact met ons opnemen. Wij zullen jouw bericht binnen 14 dagen beantwoorden en hopelijk jouw klacht naar tevredenheid doen verdwijnen.

Wettelijke bedenktijd en ontbinding van de aankoop

Voor alle aankopen geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Ben je ontevreden over het product en voldoen bovenstaande opties niet aan jouw wensen vul dat dit formulier in en stuur deze naar ons via ons contactformulier